Η αισθητή αλλαγή από το 2D CAD στην αρχιτεκτονική τοπίου οφείλεται εν μέρει στις εξωτερικές πιέσεις. Η απαίτηση του Ηνωμένου Βασιλείου για πλαίσιο επιπέδου BIM 2 για όλα τα έργα που προμηθεύονται από την κυβέρνηση είναι η πιο αξιοσημείωτη. Ακόμη και σε μέρη όπου δεν υπάρχει εντολή BIM, υπάρχει κάποια εγγενής πίεση για παράδοση αρχείων BIM όταν εργάζεστε με συμβούλους που έχουν ωριμάσει τις ροές εργασίας τους με το BIM.

Η χρήση εργαλείων 2D όπως το AutoCAD για μοντελοποίηση πληροφοριών αφήνει τις εταιρείες αρχιτεκτονικής τοπίου σε δίλημμα. Και είναι ένα δίλημμα που πρέπει να λύσουν περισσότεροι επαγγελματίες.

Για να ενσωματώσουν σωστά την τρισδιάστατη μοντελοποίηση με ενσωματωμένα δεδομένα, οι εταιρείες που εστιάζουν στο 2D πρέπει να χρησιμοποιούν ξεχωριστά προγράμματα λογισμικού (σημείωση: το "προγράμματα" είναι πληθυντικός!). Δεν είναι ασυνήθιστο για αυτές τις εταιρείες να χρησιμοποιούν 3 ή 4 ξεχωριστές εφαρμογές για να συνθέσουν μια ιδέα, η οποία αναπόφευκτα οδηγεί σε πολλαπλές πληρωμές που κοστίζουν ένα πακέτο με την πάροδο του χρόνου. Αυτό για να μην αναφέρουμε το κόστος στελέχωσης λαμβάνοντας υπόψη τον μεγάλο χρόνο που αφιερώνεται στην εργασία σε πολλαπλές εφαρμογές. Όλα αυτά ακούγονται οικεία, σωστά;

Οι Ares Landscape Architects βρέθηκαν σε αυτή τη δύσκολη θέση υπό την εντολή BIM επιπέδου 2. Μετά από χρόνια ροής εργασιών βασισμένη στο AutoCAD, η εταιρεία άρχισε να ψάχνει για μια εφαρμογή BIM-ready. Το Vectorworks Landmark έγινε η επιλογή τους για τη συνοχή του μεταξύ του σχεδιασμού και της τεκμηρίωσης, ένα τεράστιο πλεονέκτημα καθώς ενσωματώνονταν όλο και περισσότερο στη διαδικασία BIM.

Υπάρχουν πολλά να μάθουμε από το έργο Nottingham City Hub του Ares, του οποίου η παράδοση απαιτούσε πλαίσιο επιπέδου 2 BIM. Ο ανώτερος αρχιτέκτονας τοπίου του Ares, Sam Bailey, λέει ότι το έργο περιελάμβανε συνεργασία με αρχιτέκτονες που χρησιμοποιούν το ArchiCAD και μηχανικούς που χρησιμοποιούν το Revit, και ήταν ζωτικής σημασίας οι ομάδες να δημιουργήσουν προσδοκίες για μεταφορές αρχείων - εδώ ήταν χρήσιμο το τυπικό IFC.

"Βοηθά απλώς να βεβαιωθούμε ότι όλοι βρίσκονται στην ίδια σελίδα για το μέλλον και επιταχύνει τη διαδικασία συντονισμού", είπε ο Bailey.


Μετά την καθιέρωση τέτοιων προτύπων στο σχέδιο εκτέλεσης του BIM, ο Ares μοντελοποίησε την τοποθεσία σε 3D, χρησιμοποιώντας το μοντέλο κτιρίου των αρχιτεκτόνων για το πλαίσιο. Το τρισδιάστατο μοντέλο δημιουργούσε αυτόματα δισδιάστατα σχέδια, όχι σε αντίθεση με αυτά που δημιουργούσαν στο AutoCAD. Ο Bailey είπε ότι εργάζονταν σε 3D από την αρχή του έργου επειδή ήξεραν ότι θα χρειαζόταν να παραδώσουν τρισδιάστατα μοντέλα.

Με το μοντέλο στη θέση του, ο Ares χρησιμοποίησε τις ενσωματωμένες προδιαγραφές IFC της Vectorworks για να προσθέσει ετικέτες στη γεωμετρία για εξαγωγή. Στη συνέχεια, οι αρχιτέκτονες συγκέντρωσαν όλα τα μοντέλα μαζί στο Solibri για να ελέγξουν για συγκρούσεις. Ο διαχειριστής πληροφοριών στο έργο χρησιμοποίησε το μοντέλο του Ares για τη δημιουργία δεδομένων COBie (Construction Operations Building Information Exchange), μια άλλη απαίτηση για το έργο.

Στο τέλος, το τρισδιάστατο μοντέλο του Ares έγινε η πηγή για μια ποικιλία αποτελεσμάτων - δισδιάστατα σχέδια, χρονοδιαγράμματα εγκαταστάσεων και υλικών, προδιαγραφές IFC, εκτιμήσεις κόστους, η λίστα συνεχίζεται - όλα αυτά χωρίς να χρειάζεται να φύγετε από το χώρο σχεδιασμού της Vectorworks. Με μια ολοκληρωμένη διαδικασία, μπορείτε να φανταστείτε τον χρόνο που εξοικονομούν χρόνο οι εταιρείες αρχιτεκτονικής τοπίου όπως η Ares, μεταβαίνοντας στο BIM.

 

Πηγή: archdaily.com